Odbiciem tego czesciowego tylko pojmowania jest to, ze nie potrafimy okreslic, w jakim stopniu na zachowanie sie wplywa dziedzicznosc, w jakim zas otoczenie jednostek

Odbiciem tego częściowego tylko pojmowania jest to, że nie potrafimy określić, w jakim stopniu na zachowanie się wpływa dziedziczność, w jakim zaś otoczenie jednostek. Prawdopodobnie większe i bardziej bezpośrednie znaczenie dla zdeterminowania naszego zachowania się ma to, w jaki sposób widzimy siebie samych i nasze otoczenie. Percepcję nas samych i naszego otoczenia organizujemy w to, co psychologowie nazywają „strukturą swego ja”, a w skład, której wchodzi „pojęcie własnego ja”, „ja spostrzegane”, „spostrzegane otoczenie”. Pojęcie własnego ja i naszego otoczenia jest dla nas „rzeczywistością” i ta „rzeczywistość” stanowi podstawę naszych czynów, uczuć, myśli i decyzji. Zazwyczaj nie jesteśmy świadomi dróg, jakimi nasz obraz samych siebie i naszego otoczenia wpływa na nasze zachowanie się. Co więcej, nasza nieumiejętność uświadomienia sobie, jakie jest „pojęcie własnego ja” innych ludzi, sprawia, że nie rozumiemy ich zachowania się lub o ceniamy je fałszywie. Trudności występują szczególnie ostro, kiedy podejmujemy prace z dziećmi, ponieważ skłonni jesteśmy zapominać o tym, że te pojęcia, jakie dzieci mają odnośnie siebie i swego otoczenia zazwyczaj różnią się znacznie od pojęć, jakie mają dorośli o tych samych dzieciach i o tym samym otoczeniu. Ponieważ zależy nam na zdobyciu lepszego zrozumienia dzieci oraz pojęć i potrzeb wpływających na ich zachowanie się, jest rzeczą istotną, abyśmy pamiętali, że każde zachowanie się nawet, kiedy mogłoby wydać się irracjonalne, posiada swój cel i jest wynikiem oddziaływania wielu przyczyn. [podobne: Stomatolog Kraków, stomatolog dziecięcy, stomatologia estetyczna ]

Powiązane tematy z artykułem: stomatolog dziecięcy Stomatolog Kraków stomatologia estetyczna