Psycholog szkolny równiez chce, aby uczyla sie algebry

Psycholog szkolny również chce, aby uczyła się algebry. Uważa, że Doreen jest odpowiednią kandydatką do nauki w wyższej uczelni i że posiada ona inteligencję i przygotowanie ogólne potrzebne do podjęcia nauki algebry. Doreen nie jest tego tak bardzo pewna, ale nie chce sprawić zawodu ani swoim rodzicom, ani psychologowi szkolnemu. Oto zebraliśmy niektóre z wielkiej liczby czynników i sił, które przemawiają za i przeciw podjęciu nauki algebry przez Doreen. Doreen podejmuje naukę, ponieważ siły sprzyjające decyzji są silniejsze od niesprzyjających. Zaspokaja, więc ważniejsze potrzeby kosztem mniej ważnych potrzeb. Każdy akt zachowania się jest kompromisem, w którym staramy się zaspokoić jak najwięcej potrzeb i zareagować na możliwie największą liczbę działających sił, z tym jednak, że największy wpływ wywierają najsilniejsze, najbardziej naglące potrzeby i siły. Dla Doreen ważniejsze jest spełnienie nadziei, jakie w niej pokładają r odzice, niż dostosowanie się do życzeń rówieśniczek koleżanek. Oczywiście, wybór ten powoduje w niej pewien lęk, ponieważ oznacza – można rzec – odcięcie się od przyjaciółek. Być może, że inne młode osoby dokonują w podobnej sytuacji innego wyboru, ponieważ w tym okresie rozwoju opinia przyjaciół ma często większy ciężar gatunkowy niż opinia rodziców. [podobne: dentysta mokotów, Gabinet Stomatologiczny, ortodonta wrocław ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta mokotów Gabinet Stomatologiczny ortodonta wrocław