Systemy opieki zdrowotnej w krajach o niskim i średnim dochodzie ad 5

Szereg opracowań dotyczących ustaleń umownych sugeruje, że organizacje pozarządowe działające na podstawie umów o zarządzanie usługami powiatowymi zwiększyły świadczenie usług na terenach, które wcześniej były niedostatecznie zarezerwowane w niektórych krajach27. O wiele mniej jest dowodów na to, że warto zawrzeć umowy dla podmiotów nastawionych na zysk, chociaż badania z południa Afryka sugeruje, że państwo musi mieć zdolność do projektowania i zarządzania umowami Zaangażowanie sektora prywatnego pozostaje tematem spornych kontrowersji, postrzeganym przez niektórych jako zapraszanie do prywatyzacji opieki zdrowotnej i uczynienie jej towarem29. Jednakże, gdy możliwości sektora publicznego są ograniczone i istnieje koncentracja zasobów ludzkich w sektor prywatny, szukający połączenia publicznego i prywatnego świadczenia usług, może być postrzegany jako pragmatyczna reakcja. Na przykład aktualne wnioski dotyczące krajowego ubezpieczenia zdrowotnego w RPA wymagają systemu, w którym publiczne finansowanie jest wykorzystywane do zakupu kompleksowego pakietu usług od akredytowanych dostawców publicznych i prywatnych .30
Długoterminowy proces rozwoju
Na podstawie przedstawionych powyżej dowodów można wyciągnąć kilka jednoznacznych wniosków w odniesieniu do najlepszych strategii wzmocnienia krajowych systemów opieki zdrowotnej. Podejście, które działa dobrze w jednym kraju, może działać gorzej w innym, a nie wszystkie podejścia są jednakowo akceptowalne dla wszystkich rządów lub ich wielu okręgów wyborczych. Nie ma jednego schematu idealnego systemu opieki zdrowotnej, nie ma też magicznych pocisków, które automatycznie zwiększą wydajność. Nie jest to zaskakujące: systemy opieki zdrowotnej są złożonymi systemami społecznymi31, a sukces każdego z nich zależy od systemu, do którego ma pasować, a także od spójności z lokalnymi wartościami i ideologiami.
Tabela 2. Tabela 2. Charakterystyka udanych systemów opieki zdrowotnej. Ostatnie badania historyczne dotyczące wkładu systemu opieki zdrowotnej w poprawę zdrowia w pięciu krajach wskazały na szereg cech odnoszących sukcesy systemów opieki zdrowotnej (patrz Tabela 2) .32 Takie systemy były w stanie rozwinąć zdolność do wybierania obiecujących strategii i uczenia się. z wysiłków innych krajów, a także z własnego eksperymentowania. Wzmocnienie systemu opieki zdrowotnej wymaga skupienia się nie tylko na konkretnych strategiach, takich jak te rozważane powyżej, ale również na stworzeniu środowiska wspierającego innowacje. Wzmacnianie opieki zdrowotnej musi być zatem postrzegane jako proces długotrwały, który wymaga złożonych systemów i wymaga starannie zaplanowanych działań na wielu frontach. Globalna społeczność może pomóc, wspierając prowadzone przez kraj procesy reform i pomagając stworzyć silniejszą bazę dowodową, która przyczynia się do nauki w wymiarze międzynarodowym.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autora są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu pod adresem.
Author Affiliations
Z London School of Hygiene and Tropical Medicine w Londynie.
Wyślij prośby o ponowne przesłanie do Dr. Millsa w Keppel St., London WC1E 7HT, w Wielkiej Brytanii lub w.
Materiał uzupełniający
Referencje (32)
1
[patrz też: ośrodki odwykowe nfz, dyżury aptek krotoszyn, dyżury aptek gostyń ]

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek gostyń dyżury aptek krotoszyn ośrodki odwykowe nfz