Systemy opieki zdrowotnej w krajach o niskim i średnim dochodzie cd

W ostatnim raporcie grupy ekspertów wysokiego szczebla ds. Powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego, która została naliczona przez indyjską Komisję Planującą w celu opracowania planu osiągnięcia powszechnego zasięgu w Indiach do 2020 r., Zalecono, aby channeling znacznie zwiększył finansowanie z ogólnych dochodów podatkowych w dużej mierze dla publicznych dostawców poprzez nabywca publiczny na poziomie krajowym. Raport jest jasny w odrzuceniu składkowych ustaleń ubezpieczeniowych.12 W Afryce Rwanda jest często określana jako kraj, który osiągnął wyjątkowo wysoką dobrowolną ochronę ubezpieczeniową13, chociaż zasięg ubezpieczenia (tj. Liczba objętych usług) jest ograniczony i nadal brakuje wystarczającej ochrony finansowej dla najbiedniejszych grup. Ghana, inny afrykański kraj, który zacytował swoje wysiłki na rzecz poszerzenia zakresu opieki zdrowotnej, wprowadził krajowy program ubezpieczeń zdrowotnych, w którym rejestracja jest obowiązkowa dla sektora formalnego i dobrowolna dla sektora nieformalnego, i która obejmuje wolność dla najuboższych członków społeczeństwa. Jednakże problemy z opłacaniem składek i utrzymaniem dobrowolnej rekrutacji skłoniły partię rządzącą do zaproponowania jednorazowej płatności, a nie rocznej płatności od osób spoza sektora formalnego.14 Ogólne opodatkowanie (poprzez podatek od wartości dodanej) jest już głównym źródłem finansowania w przypadku krajowego ubezpieczenia zdrowotnego w Ghanie, ale wprowadzenie jednorazowej płatności wyraźnie sygnalizuje spadek znaczenia ubezpieczenia składkowego.
Biorąc pod uwagę ograniczoną podstawę opodatkowania w krajach o niskim i średnim dochodzie oraz ograniczoną zdolność wielu gospodarstw domowych do płacenia za opiekę zdrowotną, czy to bezpośrednio, czy poprzez ubezpieczenie składkowe, postępy w kierunku poprawy ochrony finansowej będą nieuchronnie stopniowe. Kraje muszą czerpać z różnych źródeł finansowania, ale ich głównym problemem powinno być ustalenie, które rozwiązania finansowe, zważywszy na ich szczególne otoczenie gospodarcze, społeczne i polityczne, będą najlepiej chronić najsłabszy segment populacji i zapewnić obydwie grupy zasięgu (liczba osób chronionych) i rozsądna głębokość zasięgu.
Zachęty finansowe dla gospodarstw domowych i dostawców
Drugą kluczową kwestią w działaniach na rzecz wzmocnienia systemów opieki zdrowotnej jest wprowadzenie zachęty finansowej jako sposobu zachęcania gospodarstw domowych do korzystania z usług i zachęcania usługodawców do świadczenia usług o dobrej jakości. Takie strategie stanowią część szerszego podejścia określanego jako finansowanie oparte na wynikach, wynagrodzenie za wyniki lub pomoc oparta na wynikach, 15, która ma rozwiązać problemy związane z brakiem popytu na skuteczne interwencje oraz słabą reakcją i motywacją ze strony dostawców. Zachęty mogą być skierowane do osób korzystających z opieki zdrowotnej (np. Poprzez kupony lub płatności gotówkowe zależne od korzystania z usług) lub do indywidualnych pracowników służby zdrowia lub placówek opieki zdrowotnej.
Przegląd16 systematycznych przeglądów skuteczności takich zachęt finansowych sugeruje pewne sukcesy w krótkim okresie dla zachęt skierowanych do osób korzystających z opieki zdrowotnej i indywidualnych pracowników służby zdrowia oraz dążących do osiągnięcia wyraźnych, dobrze zdefiniowanych celów behawioralnych związanych z zapewnieniem i korzystaniem z proste usługi
[hasła pokrewne: stomatolog włocławek, stomatologia Kraków, dentysta poznań ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta poznań stomatolog włocławek stomatologia Kraków